Reporting

Při hledání způsobu jak pomoci firmám s plněním jejich reportingových povinností byly nalezeny tyto společné znaky firemních reportů:

 

  • každá firma reportuje něco jiného
  • v průběhu roku dochází velmi často ke změně struktur a definic reportů
  • reporty se většinou tvoří v tabulkách MS Excel
  • ve většině případů se do těchto tabulek přepisují hodnoty z účetnictví

 

reporting Excellentu (Generátor sestav) je aplikace napsaná v MS Excel, která ve stručnosti říká :

 

  • pokud máte reportingové tabulky vytvořené v MS Excel, tak je vezmeme a zkopírujeme do Generátoru sestav
  • přepisování dat nahradíme vložením vzorců do příslušných buněk, budou vráceny hodnoty podle argumentů těchto vzorců, změnou těchto argumentů (období za které se má výkaz sestavit) dojde k přepočtu celého výkazu
  • vrácené hodnoty budete moci kontrolovat (DETAIL zobrazí seznam účetních zápisu z nichž se výsledná hodnota sestavila)

 

Aplikace využívá data připravená Excellentem. Funkčnost MS Excel zůstane přitom zachována.

 

Generátor umožňuje:

  • načítat data do buňky vzorcem dle argumentů, které identifikují potřebný segment dat
  • verifikovat vrácenou hodnotu rozkladem datových řad až na úroveň kontace účetních zápisů
  • vytvářet podklady pro plánování, sestavit plán a modelovat jej, vytvářet verze plánu (viz článek)
  • porovnávat plán a skutečnost
  • odesílat reporty mailem
  • poskytovat reporty další straně v podobě, která umožňuje verifikaci zobrazených hodnot
  • freezovat data

 

 Více o reportingu zde